Erről a német szupermarketlánc számolt be legutóbbi tanulmányában.
Nem csak Katalóniában, de egész Spanyolországban egyre nagyobb hangsúlyt kapnak a saját márkás termékek a vásárlások során. Erről az ALDI írt a la Marca Pròpia a Espanya, azaz a spanyolországi Saját Márka Tanulmány negyedik kiadásában.
A tanulmány szerint az elmúlt években a saját márkás termékek - Gutbio, a La Tabla vagy a Milsani - erős növekedést mutattak a katalán családok bevásárlásainak során. Minden tizedik katalán háztartás növelte saját márkás termékek fogyasztását az elmúlt évben, ennek fő oka az ár/érték arány. Jelenleg a saját márkák aránya a teljes kínálat 49,7%-át képviseli, de a katalán fogyasztók 42%-a a közeljövőben tovább növelné ezen termékek fogyasztását.
A tanulmány szerint a fogyasztók 23%-a kulcsfontosságú megkülönböztető tényezőnek tartja az árat, de a válaszadók 88%-a számára továbbra is az ár-érték arány a fő tényező. Ez azt mutatja, hogy bár a költekezés visszafogása fontos, a katalán fogyasztók nem hajlandók kompromisszumot kötni a vásárolt termékek minőségében.
Az ALDI egyébként is etalonnak számít Katalóniában, köszönhetően saját márkás termékeinek, amelyek az üzletekben kapható termékek 90%-át teszik ki. 10 termékből 8 Spanyolországban készül, ami megerősíti az ALDI elkötelezettségét a helyi termékek és a nemzeti beszállítók támogatása iránt. Ez a megközelítés lehetővé tette a szupermarketlánc számára, hogy hű maradjon üzleti modelljéhez, és kiváló minőségű termékeket kínáljon versenyképes áron, még infláció idején is.
Barcelona gazdasági hírei érdekelnek? Csatlakozz hozzánk a Facebookon is!